Gmina Dygowo informuje mieszkańców, posiadających zdemontowane pokrycie dachowe z płyt azbestowych (eternitu) lub planujących demontaż pokrycia dachowego w bieżącym roku, iż mogą ubiegać się o dofinasowane kosztów związanych z utylizacją i demontażem azbestu.
Wysokość dotacji wynosi tylko 40% kosztów kwalifikowanych. Natomiast 60 % kosztów muszą pokryć właściciele nieruchomości jako wkład własny.
Dotacja może zostać przyznana osobom fizycznym, wspólnotom mieszkaniowym lub spółdzielniom mieszkaniowym.
Dofinansowanie obejmuje demontaż, odbiór azbestu z posesji i jego utylizację, natomiast nie obejmuje dopłaty do nowego pokrycia dachowego.
Gmina Dygowo złoży wniosek do WFOŚiGW o dotacje na realizację tego zadania. Po uzyskaniu dotacji dokona wyboru wykonawcy zadania.
Wzór wniosku dotyczącego uczestnictwa w projekcie oraz dodatkowe informacje można uzyskać, telefonicznie pod numerem 94 35 84 608 ; 94 35 486 36 oraz u sołtysów.
Wnioski dotyczące demontażu i utylizacji azbestu należy złożyć w terminie do dnia 10 luty 2023 roku listownie bądź meilowo na adres: