• Plan Adoracji Najświętszego Sakramentu w Wielki Piątek i Wielką Sobotę

    Adoracja Najświętszego Sakramentu w Wielki Piątek i Wielką Sobotę:

    godz. 8.00 - 9.00 ul. Ogrodowa,

    godz. 9.00 -10.00 Gąskowo, Kol. Gąskowo, Czernin, Kol. Czernin,

    godz. 10.00 - 11.00 Miechęcino, Bardy, Pyszka,

    godz. 11.00 - 12.00 Stojkowo, Kol. Stojkowo,

    godz. 12.00 - 13.00 ul. Kołobrzeska od Czernina do skrzyżowania z ul. Główną,

    godz.13.00 14.00 ul. Barcińska, Krótka, Diamentowa, Miodowa, Bukowa,

    godz. 14.00 - 15.00 ul. Główna, Dębogard, Świelubie, Pustary, Straż Honorowa NSPJ, PZC,

    godz. 15.00 -16.00 ul. Kołobrzeska od skrzyżowania do bloków włącznie,

    godz. 16.00  - 17.00 ul. Kolejowa, Wiosenna, Świerkowa, Stramniczka,

    godz. 17. 18.00 ul. Łukowa, Wierzbowa,

     

  • Liturgia Męki Pańskiej i adoracja Krzyża . „Wykonało się” – dzień, który wszystko zmienił

    W Wielki Piątek, w kościele parafialnym w Dygowie, odprawiona została Liturgia Męki Pańskiej – jedna z najważniejszych i najbardziej poruszających celebracji w kalendarzu liturgicznym Kościoła katolickiego. Obrzęd rozpoczął się w ciszy – celebrans, ks. dziekan Piotr Niedźwiadek, wraz z asystą, wszedł do świątyni bez słów, w atmosferze skupienia i zadumy.

    Kapłan położył się krzyżem przed ołtarzem – w geście głębokiej pokory i modlitwy. Następnie odczytano proroctwo o Cierpiącym Słudze Jahwe oraz fragment Listu do Hebrajczyków. Punktem kulminacyjnym tej części była Pasja według św. Jana – odczytana z podziałem na role, co nadało jej wyjątkowy, dramatyczny charakter.

    Poruszająca homilia: Krzyż nie jako dekoracja, lecz znak miłości

    W wygłoszonej homilii ks. Piotr Niedźwiadek podjął temat cierpienia, zbawienia i autentycznej relacji z Bogiem. Przypomniał, że śmierć Jezusa nie była przypadkiem ani tylko elementem historii – była świadomym darem miłości Boga do człowieka. – „Chcę być zbawiony. Kiedy nadejdzie mój czas, nie chcę iść w ciemność, ale ku światłości” – mówił kapłan, zachęcając wiernych do refleksji nad sensem życia i wiarą, która powinna być czymś więcej niż rutynowym odmawianiem modlitw.

    W homilii zwrócono też uwagę na dramatyzm wydarzeń Wielkiego Piątku – śmierć na krzyżu była najbardziej haniebną formą egzekucji, zarezerwowaną dla tych, których Rzym uważał za niegodnych. Jezus – Zbawiciel świata – został potraktowany jak przestępca. – „Dlaczego krzyż? Bo to był znak hańby. A dziś? Czy krzyż to dla nas tylko dekoracja?” – pytał ks. Piotr.

    Niezwykle mocno zabrzmiało pytanie, które postawił: – „Jeśli ktoś cię zapyta, dlaczego Jezus umarł – co odpowiesz? ‘Bo tak nas uczono’? Co znaczy, że umarł ‘za nasze grzechy’? Czy naprawdę rozumiemy, że chodzi o nas, o mnie, o ciebie?”

    Ks. Piotr zakończył przesłaniem nadziei: – „Choć próbujemy zachować młodość – życia nie zatrzymamy. Ale możemy się nie bać, bo będę żył z Bogiem. Na to się przygotowuję. To jest powód, dla którego tu jestem.”

    Po homilii nastąpiła uroczysta modlitwa wiernych. Kulminacyjnym momentem liturgii była adoracja Krzyża. Zasłonięty fioletowym suknem Krzyż wniesiono przed ołtarz, a celebrans stopniowo odsłaniał jego ramiona, śpiewając trzykrotnie: „Oto drzewo Krzyża, na którym zawisło zbawienie świata”. Wierni odpowiadali: „Pójdźmy z pokłonem”, po czym oddawali hołd Krzyżowi – jak Najświętszemu Sakramentowi.

    Szczególnie wzruszającym momentem była chwila, w której rodzice młodzieży przygotowującej się do bierzmowania wręczyli im poświęcone wcześniej krzyże. Ten gest symbolizował przekazanie dziedzictwa wiary – krzyż jako znak tożsamości chrześcijańskiej i osobistego wyboru drogi z Chrystusem.

    Po adoracji Krzyża, kapłan przeniósł Najświętszy Sakrament z ciemnicy i udzielił wiernym Komunii Świętej. Ostatnią częścią liturgii była procesja do symbolicznego Grobu Pańskiego. Tam, na ołtarzu, wystawiono Najświętszy Sakrament w monstrancji okrytej białym, przejrzystym welonem – przypominającym całun, w który owinięto ciało zmarłego Chrystusa.

  • Liturgia na cześć Męki Pańskiej

    W kościele Wniebowstąpienia Pańskiego w Dygowie w liturgii wielkopiątkowej upamiętniono Mękę Pańską.

  • Wielki Piątek

    W kościele parafialnym w Dygowie odprawiana została Liturgia Męki Pańskiej. Jest to jedyny dzień w roku, kiedy nie jest sprawowana msza święta, tylko na zakończenie liturgii udzielana jest Komunia święta. Głównym punktem wielkopiątkowej liturgii była adoracja krzyża ,następnie przeniesienie w procesji Najświętszego Sakramentu do Grobu Pańskiego. Najświętszy Sakrament w monstrancji okrytej białym przejrzystym welonem został umieszczony przy Grobie. Liturgii przewodniczył ks. dziekan Piotr Niedźwiadek.

  • Wielki Piątek w Parafii Dygowo

    W kościele parafialnym w Dygowie odprawiona został wielkopiątkowa Liturgia Męki Pańskiej. Głównym wydarzeniem liturgii była adoracja Krzyża, a następnie jest procesja do Grobu Pańskiego. Na ołtarzu umieszczonym przy Grobie wystawiony został Najświętszy Sakrament okryty białym przejrzystym welonem - symbolem całunu, w który owinięto ciało zmarłego Chrystusa. Liturgię Męki Pańskiej celebrował ks. dziekan Piotr Niedźwiadek.

  • Wielki Piątek- upamiętnienie Męki Pańskiej

    W kościele parafialnym w Dygowie odbyło się nabożeństwo wielkopiątkowe , w którym naczelne miejsce zajął opis Męki Pańskiej według św. Jana i adoracja krzyża. W modlitwie powszechnej wierni modlili się za naród Ukraiński:

    „Módlmy się za naród ukraiński, doświadczający rosyjskiej napaści wojennej, za uchodźców i ofiary śmiercionośnych ataków, niech nasz Bóg i Pan powstrzyma przemoc, gwałt i zniszczenie, aby zapanował upragniony pokój" (KEP).

    Po zakończeniu Liturgii Męki Pańskiej Najświętszy Sakrament przenoszony został w procesji do grobu Pańskiego.

    Uroczystości przewodniczył ks. senior Tadeusz Gorla. Podczas uroczystości proboszcz ks. dziekan Piotr Niedźwiadek poświęcił krzyże młodzieży , która w tym roku przystąpi do sakramentu bierzmowania.