Barszcz i azbezt w Gminie Dygowo pod kontrolą... WFOŚiGW
Drugie z wymienionych zadań polega na usuwaniu azbestu z terenu gminy Dygowo. To zadanie jest w całości finansowane przez Wojewódzki Fundusz. W tym roku mieszkańcy zadeklarowali do utylizacji 55,99 ton tego niebezpiecznego odpadu. Jednakże faktyczna ilość (po zważeniu na składowisku odpadów niebezpiecznych) , oddana do utylizacji to 72,97 ton.
W dniu 8 listopada odbyła się kontrola prawidłowości wykonywania zadań. Kontrola przeprowadzona była przez przedstawiciela Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, zarówno w terenie, jak również w siedzibie Wnioskodawcy. W protokole z kontroli możemy przeczytać, że zadania zostały zrealizowane zgodnie z umową oraz harmonogramem rzeczowo – finansowym. Sprawdzający nie wnosi zastrzeżeń do realizacji ww. zadań.
Gmina Dygowo deklaruje realizację powyższych zadań w następnych latach, pod warunkiem tak samo skutecznego pozyskiwania środków na ich realizację.